Fars dag!

Idag är det dags att gratta pappa. Det är lite trist att föräldrar bara har en varsin dag varje år, som bara är deras. För inte borde vi hylla underbara pappa bara en gång om året?

Men idag hyllar vi pappa. Och då vill jag passa på att tacka.

Pappa, älskade underbara pappa. Tack för att du alltid funnits där. Tack för att du är världens bästa pappa till mig, och världens bästa morfar till Liten.

Tack för att du alltid ställer upp. Tack för att du håller koll på när det är dags att byta olja på min bil, och tack för att du alltid byter till vinterdäcken.

Även om vi har haft våra gräl genom åren, så vet jag ju att du alltid finns där. Du är aldrig mer än ett samtal bort, och hur mycket vi än har bråkat, har du ändå kramat mig och tröstat mig när jag varit ledsen.

Tack för att du lärde mig golfa när jag var liten, och för att du alltid tog med mig på bio när det kom en ny disneyfilm. Tack för att du spenderade timmar lekandes på golvet med mig (även om du alltid gjorde fel röst till Barbie, men det är förlåtet nu).

Tack för att du alltid skjutsade mig ut till stallet borta i västerhaninge, och sedan spenderade 2 timmar på en svinkall ridhusläktare medan jag red runt, trots att du aldrig förstod tjusningen med ridning, och trots att du var rädd för hästarna.

Tack älskade underbara pappa för att du finns där, för att du alltid funnits där, och för att du alltid kommer finnas där. Om rollerna någonsin blir ombytta, om du någonsin behöver mig, är jag aldrig mer än ett samtal bort.

Pappa - jag älskar dig. Tack, för allt.


Kommentarer
Postat av: Millan

Naaw, va fin text! Hoppas din pappa blev glad för den =) Kram

2010-11-16 @ 13:25:30
URL: http://millan1985.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0