Vabbar idag!

Idag är vi hemma hela familjen. Leo börjar bli bättre, Jonny mår skit och jag mår bara halvkasst... Helt hemskt med magsjuka, man vet ju att det smittar som fasen, så just nu går jag bara och väntar på att det ska bryta ut på riktigt även för mig.

Är iaf helt sjukt nöjd med helgens ridning, lever på det just nu. I lördags var Jossan med ut och hjälpte till. Hon hade tillome mockat och fixat allt tills dess att jag kom ut från jobbet, det var väldigt uppskattat! Var ju stenhårt i marken men vi skrittade iaf runt på enlidens volt. Jossan fick rida först och ta allt strul och sen satt jag upp efter ett tag när Wanco gått bra en stund. Haha, riktig slödag för mig med andra ord.

Söndagen hade jag bestämt mig för att klättra så red barbacka. Kom typ 100 meter från stallet, sedan frös Wanco fast. Allt var superläskigt (barn med cyklar, barnvagnar och lastbilar/traktorer överallt). Så jag tvingade fram honom ett par steg, sedan stannade jag och hoppade av och sen var det miljöträning på HÖG nivå. Wanco skötte sig riktigt bra faktiskt, fjollhästen.

Gick bort till klätterbacken vid gömmaren, och så gick vi tillsammans upp och ner typ 4 ggr. Jag är ju minst lika otränad som hästen så vi var helt slut efter det... Lyckades iallafall hoppa upp efteråt och red hem, och då skötte han sig exemplariskt! Så skönt när det faktiskt går åt rätt håll.

Nä, nu ska jag slita mig från datorn och istället sätta mig och försöka samla kraft, skulle behöva gå ner och handla... hua...


Kommentarer
Postat av: Emmi

Behöver du hjälp med handling eller något annat så skrik till! <3

2010-11-08 @ 20:49:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0