Låt mig presentera....

Wanco!

Wanco är min nya häst, en liten valack på 5 år. Har inte hunnit med så mycket ännu då han varit lite "andrahäst" så vi får ta det lite lugnt nu i början.

Han är iallafall väluppfostrad och lätt att ha och göra med, så det här blir nog super i slutändan, med lite muskler, mer mat, mer träning och nu när han verkligen får vara nummer ett.

Åkte och köpte lilla ponnyn idag, och trots nästan 2 timmar i transport stod han som ett ljus hela vägen, även när det tutade och brummade på rätt fint väldigt nära. Duktiga killen! Han fick gå ute i hagen själv ca 30 min medan jag städade ur transporten, och det var lite trav och lite gnägg men han lugnade ner sig snabbt, samma sak när jag tog in, det var lite läskigt i några minuter och sedan stod han och tuggade hö som om han aldrig gjort annat!

Mer info kommer komma senare, just nu är jag helt slut efter en hel dag i bilen, och dessutom är det en känslomässig bergodalbana i skallen... Vill men ändå inte, fast ändå så vill jag ju inget hellre. Väldigt förvirrat med andra ord. Men nånstans har det ju ändå klickat rätt rejält, så det känns bra iallafall.

Nu kommer liten få stå onsdag och torsdag, fredag tänkte jag att vi bara ska ta en promenad, kanske testa om någon av mina sadlar ligger bra, testa ut bett och sedan lördag och söndag blir det lite lätt ridning om han verkar med på noterna. Han verkade ju ta flytten med fattning, men återstår ju att se hur det känns om några dagar....

Bjuder på några bilder iallafall innan det är dags för mig att gå och sova! Enjoy!



Står supersnällt i transporten efter nästan 2 timmars resa!


Framme vid sitt nya hem, allt är väääldigt spännande!


Fina Wancobebis


Kommentarer
Postat av: Nenne

Malin,

vad jag är glad för din skull, och för Sofias. Livet har inte alls varit som vanligt för henne heller, på länge. Något väldigt väldigt viktigt, någon väldigt väldigt viktig har saknats, och saknas fortfarande. Vad jag önskar er mysiga stunder tillsammans, massor av bus och lek och spännande saker. Varje djur är en individ, man ersätter kan aldrig ersätta. Men, det kan faktiskt bli lika bra, fast på ett annat sätt, nya sätt. Lycka till med ert nya gemensamma liv!// Nenne Soffimamma

2010-10-05 @ 22:00:19
URL: http://sofiaothelius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0