Tänkvärt.

Den som sa att lycka inte kan köpas för pengar, hade helt klart aldrig köpt en häst.



Lycka var när du fanns vid min sida. Livet kommer aldrig någonsin bli desamma igen utan dig min älskade vän.

Nu står en annan häst i din box, en ny häst, en liten Wanco. Och jag känner ingenting än, mer än att han är fin att titta på och rolig att rida. Jag hoppas att det med tiden kommer växa fram kärlek, men samma sak, det blir det aldrig.

Jag minns fortfarande när jag fick mailen om dig, bilderna din förra ägare bifogade. En blick in i dina ögon, och jag var såld. Det var du eller ingen. Du var min i hjärtat, långt innan du blev min på pappret. Jag älskade dig då, som bara en tonåring kan älska sin ponny, och jag älskar dig fortfarande idag, bara så, som en själsfrände kan älska sin andra hälft.

Och trots att du inte längre finns vid min sida, kan ingen ta ifrån mig mina minnen.

I hjärtat finns du alltid kvar. Nu och för evigt.

Vila i frid min älskade Pilgrim, du är enormt saknad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0