Killar är killar, oavsett art.

Släppte ihop Wanco med nya hästen, Ella, idag.

Supergulligt litet vitt ponnysto med några år på nacken, verkar jättetrevlig att ha att göra med, och ägarna är trevliga dom med. Wanco blev störtkäääär!

Började med att vi red ut tillsammans i skogen typ en timme, och att hästarna fick hälsa på varandra lite. Inga problem alls. Sen släppte vi ihop dom, och det var också lugnt. Dom stod så fint och åt lunch tillsammans, från samma höhög, och sen stod dom och kliade varandra i säkert 15 min. Wanco var som ett plåster på stackars Ella, men hon verkade uppskatta uppmärksamheten så allt var frid och fröjd.

Sen släppte vi ut Kingen (som fått äta sin lunch inne), och det gick också ok. Hästarna tog ett varv i busgalopp, sedan ställde sig King och lekte dammsugare och åt upp Wanco och Ellas lunchrester, medan turtorduvorna gosade vidare i ett annat hörn av hagen.

Efter ungefär 30 min blir det lite spring, mest bus. Ella tröttnade efter nått varv medan Wanco och King sprang sig svettiga. Sedan fortsatte dom som innan... Då hade jag varit i stallet mellan 9-14 så jag kände mig rätt nöjd och begav mig hemåt...

Men neeeej. Självklart kunde inte killarna hålla sig i skinnet. SUCK! Människor eller hästar spelade tydligen ingen roll, dom tänker bara på en enda jäkla sak: SNUSK!

Både King och Wanco hade försökt betäcka Ella (dumma, dumma hästar!) och stackars Ella hade sprungit ut genom ett hål i staketet (som vi slarvisar till hästägare hade missat. Pinsamt dåligt av oss!)

Så jaaa... Jag hann bara vara hemma nån timme, sedan var det tillbaka ut i stallet där vi började bygga nya hagar. Tur att det finns så mkt bra träd i samtliga hagar, för det är ju helkört att börja köra ner stolp i marken nu.

Så nu har vi 3 hästar som går ensamma, och sen King och Wanco som får gå tillsammans, tråna på avstånd och tänka igenom sina synder.

Dumma, dumma killar! Sååå, vad bevisar detta? Enligt mig att man kan kastrera hur mkt man vill, tankarna är ändå desamma... Snusk, snusk och återigen snusk. Det finns tydligen INGENTING som kan ändra en killes tankebanor...


Mattes fina (men dumma!) kille


Lite trav


Gäller att hålla in magen när man ska impa på damerna!


BUSTED! (matte skäms...)


Kommentarer
Postat av: Isabella

va gulliga dom e är du i stallet i helgen???

HEHE frågar nu när det e måndag!!

Men jag undrar får jag träna frihets dressyr me Wanco?

svara på SMS elr på FB



Kramis

2011-03-14 @ 17:05:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0