Naglar!

Roar mig med att ladda upp lite nagelbilder såhär mitt i natten...


Åke, min snygga men lite läskiga modellhand. Första setet med naglar jag någonsin gjorde, och jääääklar vad tid det tog! Dessutom var Åke lite stel i vissa fingrar, och envisades med att tappa fingertopparna hela tiden, så tillslut drog jag av alla fingertoppar utom på ringfingret. Inte så snyggt och inte så realistiskt utan fingertoppar, men en sak mindre för mig att störa mig på!


Snälla Veronica ställde upp och var min första levande modell. Tror att det tog ca 5 timmar (inkl lunch) att göra dessa naglar, men jag blev faktiskt riktigt nöjd för det var bra nervöst!


Efter avklarad utbildning var det hem och plugga inför prov som gällde! Passade även på att leka loss ordentligt med färger, glitter och stickers! Superkul och riktigt fint!


Emmis snygga sommarnaglar! (första glitternaglarna jag gjorde!)


Veronica ställde än en gång upp som modell... Här är det svarta rocknaglar som gäller och dessutom har vi gjort en nagelplatteförlägning (dvs vi "döljer" hennes egna nagel och bygger sedan upp en ny nagelplatta med hjälp av färgad gele. Detta gör man tex på nagelbitare eller på folk med skadade naglar så att defekterna inte ska synas igenom på de slutgiltiga resultatet).


Lila glitter är riktigt snyggt! Här har jag gjort mina egna naglar, självklart med nagelplatteförlägning då jag är extrem nagelbitare och bara har nån cm egen nagel att fästa tipparna i själv... Men det kan man inte ana på den här bilden!


Anna har fått ställa upp varje gång jag vill lära mig nått nytt! Hon älskar lila glitter och HATAR den rosa färgade gelen, så att göra en nagelplatteförlägning eller dölja nån skavank är bara att fetglömma... Tur att man alltid kan sätta på stickers eller rita nått fint för att dölja klämmärken och liknande...


Mitt diplom! Nu är jag internationellt godkänd nagelterapeut enligt både sansa och sejf!


När man har kunder som är extrema nagelbitare får man ibland exprimentera lite för att få allt att se snyggt och proportionerligt ut... Här har jag gjort silverstreck under den franska manikyren för att dölja övergången mellan nagel och tipp...


Man lär sig något nytt varje dag! Här har jag exprimenterat med vattenmarmoreringar! Tidskrävande och kladdigt men gaaaalet kul!


Annas nyårsnaglar var inte så praktiska, men väldigt kul att göra!


Galet populär färg - Korall! Här är det Emelie som fått snygga naglar...


Avslutar med en sommarbild på mig själv... Rosa, rosa, rosa!


Kommentarer
Postat av: Jamina & Hanna

Vad roligt att du ville vara med i våran tävling håll utkik under veckan för att se om det blev just du som vann :D

2012-03-11 @ 09:39:12
URL: http://liikesisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0